Škoda Garde
Škoda Garde
Škoda 743 pomenovaná aj ako Garde bol športový osobný automobil českého výrobcu Škoda vyrábaný v rokoch 1981 až 1990 v továrni Kvasiny. Oficiálne bola Škoda Garde predstavená na strojárenskom veľtrhu v Brne v októbri 1981. Od mája 1982 sa automobil Garde montoval aj v Bratislavských automobilových závodoch a jednalo sa tak o vôbec prvé sériovo vyrábané vozidlo na Slovensku.
Škoda Garde je modernejším nástupcom obľúbenej Škody 110 R, ktorá sa prestala vyrábať v roku 1980. Tento automobil bol odvodený od štvordverového sedanu Škoda 742 (obchodné označenie typov Škoda 120 LS, 130 L, 135 GL a 136 GL). Výrazne sa líšil aerodynamickejším tvarom.
Škoda Garde má motor umiestnený vzadu s pohonom zadnej nápravy s výkonom 43 kW a štvorrýchlostnú prevodovku.
Škoda Garde má typ karosérie M1, má teda úzku prednú časť a nemá tvarované svetlomety. Na maske chladiča sa nachádza nápis Garde, pri niektorých modeloch nápis však chýba, alebo je nahradený názvom Rapid pre zahraničné trhy. K výbave na želanie zákazníka bolo možné objednať strešné okno, vnútorné zrkadlo na pravej strane vozidla, prepínač zadných hmlových svetlometov a zadný hmlový svetlomet umiestnený na ľavej strane vozidla.
Na exportných trhoch (Holandsko, Veľká Británia, NDR) bol tento automobil predávaný pod názvom Škoda Garde a Škoda 120 R, do frankofónnych krajín bol dodávaný pod názvom Škoda Rapid.
Nástupcom Škody Garde sa stala v roku 1984 Škoda Rapid, dvojmiestne coupé s dvoma núdzovými sedadlami.
Technické parametre
Dĺžka | 4175 mm |
Šírka | 1610 mm |
Výška | 1380 mm |
Rázvor náprav | 2400 mm |
Celková hmotnosť | 1265 kg |
Priemerná spotreba paliva | 6.5 l/100 km |
Max. rýchlosť | 153 km/h |
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=aCru048_ydE